Praca jako doradca klienta nie musi być nudna – zobacz jak wygląda to w home.pl

Autor: Adam [home.pl]

W złożonej z ponad 250 osób załodze home.pl znajdziemy nie tylko konsultantów biura obsługi klienta, programistów, administratorów oraz specjalistów od marketingu. Od kilku lat systematycznie inwestujemy w zespół doradców oraz sprzedawców, którzy codziennie rozmawiają z klientami na temat rozwoju usług, ich potrzebach i pomysłach na lepszy biznes w sieci. Jak wygląda praca na tym stanowisku w biurze home.pl? Poznajcie Gosię, Pawła i Magdę, którzy od 2 lat są z nami na pokładzie.

Pierwsza praca? Niekoniecznie!

– Byłam świeżo po studiach i szukałam mojej pierwszej, poważnej pracy. Byłam bardzo zestresowania, bo choć wiedzy technicznej mi nie brakowało, tak o obsłudze telefonicznej miałam nikłe pojęcie. Na szczęście szkolenia ze specjalistami w home.pl pokazały, że nie taki diabeł straszny i po kilku dniach bardzo polubiłam ten element pracy. – wspomina Gosia.
 
– U mnie było niemal identycznie, z tą różnicą, że ze sprzedażą telefoniczną miałem już wcześniej do czynienia, ale wiedzy na temat domen oraz hostingu musiałem praktycznie uczyć się od zera. Bardzo pomocne były szkolenia w pierwszych tygodniach, dzięki którym wiedziałem później o czym rozmawiać z klientami. Okazało się, że środowisko w branży IT jest naprawdę fajne!

Magda z kolei zmieniła swoją branżę diametralnie – Wcześniej zajmowałam się tematyką fitness i dietami. O ile ta pierwsza jest moim hobby i ją uwielbiam, tak w drugiej czułam już przesyt. Podobnych usług w Polsce jest już bardzo dużo i nie czułam się komfortowo. Moja praca w home.pl była więc pewnego rodzaju wyzwaniem, bo o hostingu lub domenach wiedziałam niewiele. Ale i tutaj szkolenia spowodowały, że przestałam się obawiać. Eksperci w naszej firmie wyjaśnili mi wszystko krok po kroku.

[…]bardzo pomocne były szkolenia w pierwszych tygodniach, dzięki którym wiedziałem później o czym rozmawiać z klientami. Okazało się, że środowisko w branży IT jest naprawdę fajne!

Szkolenia dla naszych doradców oraz specjalistów od sprzedaży są kluczowe i są integralną częścią wdrożenia nowego pracownika. Nad wszystkim czuwa zespół trenerów z działu HR, którzy w ciągu pierwszych dni starają się przekazać nowym kolegom i koleżankom podstawową wiedzę na temat oferty i – co najważniejsze – specyfiki działania poszczególnych usług.

– Szukamy ludzi, którzy lubią innych, bo takie pozytywne podejście jest wyczuwalne podczas rozmowy z Klientem. – mówi Anna Miśko, Dyrektor działu HR w home.pl. – Uczymy pracy na naszych systemach oraz narzędziach. Po szkoleniach nowy współpracownik ma jeszcze kilkudniowy mentoring z doświadczonym Konsultantem.

Szansa na rozwój

Pasja i zaangażowanie to niewątpliwie główne cechy poszukiwane wśród kandydatów. To one w dużej mierze decydują o tym, czy osoba przyswoi szybko wiedzę oraz odnajdzie się w nowym miejscu pracy. Ciekawe jest jednak to, że nasi pracownicy widzą w home.pl idealne miejsce do rozwoju i realizacji swoich osobistych wyzwań. Czasem zaskakujących, o których nie mieli pojęcia, przekraczając progi naszego biura.
– Nigdy nie sądziłam, że nauczę się tworzyć strony internetowe. Wcześniej wydawało mi się to czarną magią, a teraz z perspektywy czasu uważam, że wiele się dowiedziałam na ten temat i potrafię pomóc naszym klientom. – twierdzi Gosia. Ja z kolei, biorąc pod uwagę dominację płci żeńskiej w naszym zespole, dowiedziałem się bardzo dużo o kobietach i tego jak z nimi rozmawiać. Może dlatego wszystkie kontakty telefoniczne z klientkami są dla mnie prawdziwą przyjemnością. – przekonuje Paweł.
 
 

Podobne wrażenia posiada Magda – W ciągu tych 2 lat zrobiłam wiele rzeczy, których się absolutnie nie spodziewałam. Przykładowo w grudniu zorganizowałam firmową akcję zbiórki żywności dla zwierząt. Początek był dość skromny, ale po kilku dniach słychać o niej było w całym Szczecinie. Bardzo pomogli mi przyjaciele oraz koledzy i koleżanki z pracy. Bez nich byłoby ciężko. Jestem z tej akcji bardzo dumna i fajnie, że pomysł urodził się w home.pl. To dla mnie inspirujące.

Dlaczego warto pracować jako doradca klienta?

W home.pl dbamy o atmosferę i dobre warunki do wykonywania obowiązków na każdym stanowisku. Odpowiednia organizacja pracy powoduje, że pracownik jest bardziej efektywny i kreatywny. Podobnego zdania jest Paweł –  Przychodząc tutaj każdego dnia czuję duży luz. Atmosfera jest świetna, a zespół w którym jestem – fantastyczny. To powoduje, że mogę robić to, co lubię najbardziej, czyli rozmawiać z osobą po drugiej stronie słuchawki i jej pomóc oraz sprostać oczekiwaniom.

Przychodząc tutaj każdego dnia czuję duży luz. Atmosfera jest świetna, a zespół w którym jestem – fantastyczny.

Gosia również wyróżnia atmosferę jako element wyróżniający home.pl – Nasz zespół jest prawie jak rodzina. Lubimy sobie żartować, dużo rozmawiamy. Mogę powiedzieć, że branża hostingowa była dla mnie czymś zupełnie nowym, ale rozwinęłam się i czuję się w home.pl bardzo dobrze. Mam świetnych kompanów. Wtóruje jej Magda – Tak, zdecydowanie ludzie są fajni i otwarci. Mimo, że nikogo tutaj nie znałam, dość szybko nawiązałam kontakty. W sumie niczego mi nie brakuje…no dobra, uważam, że mleko sojowe powinno wrócić do naszej kuchni na stałe. Nie mam czym zalać kawy!

Elastyczne godziny pracy

Praca jako doradca klienta oraz specjalista ds sprzedaży w home.pl ma jeszcze jeden atut, który jest ceniony przez obecnych pracowników w zespole – Jest to praca wiążąca się z elastycznymi godzinami pracy, więc jest idealna dla osób które jeszcze studiują.– twierdzi Anna Miśko – Wiele osób, które zaczynało pracę w tym zespole w tej chwili, wraz ze zdobyciem większego doświadczenia, pracuje w innych miejscach firmy np. w Dziale Obsługi Klienta lub Dziale Sprzedaży i Marketingu. U nas każdy, kto chce się rozwijać i kto osiąga dobre wyniki ma szansę na rozwój.  

Jeżeli jesteś zainteresowany lub zainteresowana dołączeniem do Gosi, Pawła oraz Magdy i chcesz zostać doradcą klienta lub specjalistą od sprzedaży w home.pl – zgłoś swoją kandydaturę na https://welcome.home.pl. Czekamy na Ciebie!